Cookies maakten desktop advisering mogelijk, maar door de komst van de mobiele telefoon is een nieuwe manier van adverteren nodig. Hier kan ‘Location based data’ in voorzien. De locatiegeschiedenis van een mobiele telefoon helpt de marketeer om geografische marketing toe te passen. Er is nog een wereld hierin te ontdekken. De meeste mensen denken bij location based marketing alleen aan het sturen van een advertentie als de bezoeker in een straal van zoveel meter van een bedrijf bevind, maar er kan veel meer.

Location based data

  • geven marketeers meer inzicht in het consumentengedrag;

  • dienen als analytic tool om andere media te testen;

  • zorgen ervoor dat je jouw bezoeker op elk moment en elke plaats kunt bereiken.

Location based marketing

Apple en Facebook gaan location based data upgraden

Apple kondigde aan dat ze de data van gebruikers in gaat zetten om de data up-to-date te houden:Places data changes constantly as new businesses open, old businesses close, or businesses change locations or change aspects of themselves. Our data stack is designed to distill down billions of pieces of information from millions of different sources into a clean, comprehensive, up to date database of places in 50 countries. It incorporates new inputs in real-time and can quickly rebuild the entire data set as we improve the data stack itself, giving us an incredible amount of flexibility and agility in building data.’Ook Facebook kondigt aan dat de data van gebruikers inzetbaar wordt.‘Facebook will be using our Global Places data, including Restaurants and Hotels extended attributes, in order to help enrich and improve the quality of Facebook’s US places data.’

 


 

Bron: Marketingland 
Foto: Alex Wong

 

Laat een reactie achter