Het doel van marketing voor een bedrijf is om de aandacht van de klant te trekken. Hiervoor kan de marketeer kiezen tussen inbound marketingactviteiten of outbound marketingactviteiten.

De push met outbound marketing minder effectief.

Met outbound marketing pusht de marketeer producten en services van het bedrijf naar de klant. Dit ervaart de klant vaak als storend.

Inbound marketing daarentegen werkt met pull om klanten met het aanbieden van relevante content die aansluit op de behoefte en is afgestemd op de fase van het koopproces waarin de klant zich bevindt.

Onderstaande Infographic vond ik bij Blue Frog en geeft een mooi overzicht van de verschillen. Deze wilde ik je niet onthouden.

 

Kortom, inbound marketing:

  • zorgt met bloggen voor 55% meer bezoekers op je website;

  • zorgt met de juiste content voor een aansluiting op het koopproces van jouw klant 

  • zorgt voor meer kwalitatieve leads; 

  • zorgt voor meer interactie met de klant;

  • zorgt dat klanten jouw bedrijf sneller leren kennen via social media;

  • is op de lange termijn veel goedkoper dan outbound marketing.

 

Inbound marketing vs. outbound marketing  

Laat een reactie achter