Twitter lead funnel

Elke marketeer of social media manager zal beamen dat het een enorme inspanning is om klanten te werven met online en social media marketing activiteiten. Het bereiken van je doelgroep en de interactie met de doelgroep kost een onderneming veel tijd en marketing inspanningen. Social media platformen zijn omvangrijk en de kans dat je doelgroep actief is op bv Facebook, Google+, Linkedin, Pinterest, Twitter, etc. is groot.

Neem nu Twitter. Meer dan 200 miljoen gebruikers waarbij Nederland bij de top hoort van actieve twitteraars.

Gebruik van Twitter is doorgedrongen tot heel veel sectoren van het bedrijfsleven. Recent sprak ik een bedrijf in de manufacturing wereld die aangaf dat ze afgelopen jaar een enorme toename zagen van het gebruik van twitter in hun branche nl de woning-, weg-en waterbouw. Daar willen en moeten ze wat mee!

Wie is de persoon achter de tweet?

Maar wat is nu een effectieve manier om business te halen uit Twitter Marketing? Om mee te beginnen zijn er veel tools beschikbaar waarop een bedrijf berichten kan posten, lezen en waarop gereageerd kan worden. Toch ontbreekt het bij een groot aantal van deze 'social media dashboards' aan een goed marketing overzicht van de individu met wie gecommuniceerd wordt.

Weet de social media medewerker wie de persoon is die reageert op je twitter berichten? Is het een klant of een lead? Doen wij al zaken met de twitteraar? Is dit te zien in CRM? Wat is zijn of haar relatie met het bedrijf? Waar gaat de interesse naar uit? Welke personen geef je prioriteit in beantwoording van de tweets? En welke informatie stuur je als antwoord? Zo zijn er nog veel meer marketing vragen te stellen in relatie tot een optimaal klant contact. 

10 tips voor effectiever interactie met leads, prospects en klanten.

Recent is Hubspot uitgekomen met een nieuwe functie nl. de Social Inbox. Gisteren las ik een interessant bericht van hun hand met 10 tips hoe je deze social inbox goed kunt inzetten. Het grote doel is om bedrijven te helpen efficienter Twitter Marketing te voeren en meer bussiness te halen uit je Twitter Marketing inspanningen. Wat enorm aanspreekt in deze Hubspot ontwikkeling is de integratie tussen social en online marketing.

Nieuwe prospects kun je bedienen door je te concentreren op een stroom van berichten rondom de SEO zoekwoorden waarop je als bedrijf gevonden wilt worden. Daarnaast kun je met bestaande prospects en klanten effectiever communiceren. Doordat je hun profiel kent kun je zien welke informatie ze van het bedrijf volgen. Welke informatie hebben ze al gehad, gezien, gelezen en welke nog niet. Ik zal niet het artikel gaan herhalen maar nodig je bij deze uit het te lezen op de Hubspot blog : 10 Quick Tips for Getting More Business Value Out of Twitter

Filter je zakelijke kansen!

Hoeveel klanten kun je werven met Twitter was de vraag. Dat hangt natuurlijk van af van de branche, je twitter marketing inspanningen, de omvang van je social media team en nog veel meer factoren. Belangrijker is de beantwoording van de vraag hoe effectief en efficient je als organisatie bent in het filteren van de zakelijke kansen via Twitter. Daarom deelde ik de post van Hubspot. Goede ondersteuning hierin geeft je onderneming meer slagkracht en concurrentie voordeel.  

Laat een reactie achter

Related posts