Afgelopen november vond in Boston het evenement INBOUND 2016 plaats. HubSpot maakte toen van de gelegenheid gebruik om hun nieuwe features te presenteren. Er werd toen aangegeven dat de meeste functionaliteiten tijdens het eerste kwartaal van 2017 gelanceerd zouden worden.

Aangezien het eerste kwartaal van 2017 begonnen is, en een aantal nieuwe functionaliteiten al actief zijn, leek het ons een goed moment om onze zes favoriete nieuwe functionaliteiten door te nemen.

Met name het samenwerken in HubSpot en het werken aan een content marketing strategie zullen met de nieuwe HubSpot functionaliteiten nog makkelijker worden.

 
Nieuwe HubSpot Functionaliteiten

 

 

Produceer betere content met de Content Strategy Tool

De Content Strategy Tool van HubSpot gaat je helpen bij het vinden en beoordelen van onderwerpen voor je content marketing strategie.

De tool geeft suggesties aan de hand van relevantie, competitie en populariteit van bepaalde onderwerpen. Nog voordat je content gaat schrijven, vertelt HubSpot je welke onderwerpen je het meest zullen helpen bij het genereren van traffic en leads.

Nadat je jouw content marketing strategie hebt ingericht aan de hand van onderwerpen, kan je op een overzichtelijke manier analyseren welke onderwerpen het goed doen en welke niet.

Het ziet er naar uit dat de Content Strategy tool een goede toevoeging zal zijn voor het inrichten van je content marketing strategie en het bedenken van nieuwe content.

 

Overzichtelijke marketing automation met Visual Workflows

Het maken van workflows is een enorm belangrijke functionaliteit van HubSpot. Een goede workflow helpt je leads te genereren, en misschien nog wel belangrijker, je leads te nurturen.

We maken er zelf dan ook veel gebruik van. De workflow functionaliteit werkt altijd goed, maar bij grote projecten merkte we dat het niet altijd overzichtelijk was.

Om dit op te lossen, maakte we zelf vaak data flow diagrammen. Zo konden we beter zien wat er precies gebeurde als we een workflow op een bepaald manier op hadden gezet.

Nu HubSpot de Workflow functionaliteit geupdate heeft, is dit niet meer nodig!

De vernieuwde tool brengt je workflow op een visuele manier in kaart. Doordat je de workflow van het begin tot het eind op een overzichtelijke manier kan bekijken, wordt het makkelijker om aanpassingen te doen en om verslag te doen van wat er allemaal gebeurd.

 

Blogs schrijven met de HubSpot Blog Composer

Met de Composer tool heeft HubSpot het bloggen nog gemakkelijker gemaakt.

Met deze nieuwe HubSpot functionaliteit kan je nieuwe blog posts schrijven in een speciale minimalistische omgeving. Op deze manier kan je beter focussen op de content die je aan het schrijven bent.

De composer tool biedt ook de mogelijkheid om reacties achter te laten bij bepaalde zinnen of woorden. Dit maakt het erg gemakkelijk om samen te werken met je team.

Zodra je tevreden bent over de tekst, kan je je blog post verplaatsen naar de normale blog omgeving waar je de post vervolgens kan publiceren.

 
HubSpot functionaliteiten blog composer

 

Beter samen werken met HubSpot Projects

Als je ooit samen met een team aan een project gewerkt hebt, weet je hoe belangrijk productiviteit tools kunnen zijn. Ze helpen je taken te verdelen, bestanden uit te wisselen en met elkaar te communiceren.

Vooralsnog kon je hiervoor kiezen uit tools zoals Teamwork, Trello of Basecamp.

Maar door de nieuwe HubSpot functionaliteit Projects, heb je hiervoor geen extra tools meer nodig. Je vindt nu al deze functionaliteiten in de vertrouwde HubSpot portal.

De tool is vooral geschikt voor het maken van to-do lijsten. Je kan taken toewijzen aan iedereen die in dezelfde portal zit en je kan op de taken reageren.

Door project templates aan te maken, kan je bepaalde to-do lijsten vaker gebruiken. Dit is vooral erg handig als je meerdere malen hetzelfde proces uit voert.

 

Verzamel ideeën met HubSpot Collect

De content strategy tool en de Composer tool beloven al veel goeds voor content creatie. Maar met de HubSpot Collect tool wordt het nog beter.

HubSpot Collect is een Google Chrome extensie waarmee je dingen die je tegen komt op het internet op kan slaan in je HubSpot omgeving.

Denk bijvoorbeeld aan artikelen, afbeeldingen en quotes. Je kan ze allemaal op één plek verzamelen en delen met je collega’s.

Door tags mee te geven, kan je alle ideeën op een overzichtelijke manier organiseren.

Als je later een blog post aan het schrijven bent, kan je jouw opgeslagen bron van inspiratie gemakkelijk in de tekst voegen. Je hoeft je zelfs geen zorgen te maken over het vermelden van de juiste bron. Dat gaat op deze manier automatisch.

 

Accelerated Mobile Pages (AMP) in de HubSpot blog tool

 
Nieuwe HubSpot functionaliteiten AMP

 

Dit is misschien wel de meest belangrijke nieuwe functionaliteit van HubSpot.

AMP is de afkorting voor Accelerated Mobile Pages. Deze pagina’s zijn volledig geoptimaliseerd voor mobiel. Door alle overbodige onderdelen van een pagina niet te laten zien, zal de pagina een stuk sneller laden en krijgt de gebruiker een betere mobiele ervaring.

 

 

Aangezien blog posts steeds vaker op smartphones worden gelezen, is deze ontwikkeling enorm belangrijk.

Daarnaast zal het gebruik van AMP pagina’s ook een positief effect hebben op je ranking in de zoekmachines.

Het maken van Accelerated Mobile Pages is een technisch verhaal. Maar als je HubSpot hebt, hoef je je hier geen zorgen over te maken.

Als deze functionaliteit in het eerste kwartaal van 2017 af is, hoef je bij de instellingen alleen maar aan te vinken dat je gebruik wil maken van AMP geformeerde pagina’s. HubSpot doet de rest.

 

Wat ons betreft bieden de nieuwe functionaliteiten veel mogelijkheden. Voornamelijk content creatie en het samenwerken in de portal worden steeds makkelijker.

Wat denk jij? En heb je nog vragen over de nieuwe functionaliteiten? Stuur een tweet naar @cliptoo, of laat het ons weten via de live chatfunctie rechts onder in beeld.  

 

6 Onmisbare formules voor een goed inbound marketing rapport

Laat een reactie achter